Förlåt

Nu har jag varit lite halvdålig på att uppdatera bloggen, när jag sitter vid datorn så tänker jag alltid att NU ska jag skriva lite men jag orkar aldrig, men just nu så är det soligt ute, dock blåser det kallt så jag och Matilda sitter inne, hon läser en bok så därför passar jag på att skriva lite.

I helgen har det varit riktigt roligt med massa folk och skratt.

Fredag!
Hände inte så mycket, tog det mest bara lugnt, vi trodde vi skulle fara ut på nån pub eller nått men alla var upptagna, inte hemma eller lite snålt om pengar så dom ville vänta tills på Lördagen då Bauke skulle ha sitt födelsedags party, det var dock 2 veckor sen han fyllde år men eftersom det var Tuinfeest på Lördagkvällen så var det ju perfekt att gå dit efteråt. Hur som haver, så blev det så att vi inte for ut på Fredagen men Jesse kom över och det blev en öl eller två. Vi såg film och Bauke och Jesse skrämde skiten ur oss. Sen blev klockan halv ett - ett, så då for Jesse hem och vi alla gick och la oss.

Lördag!
Under dagen for jag på en arbetsintervju i Makkum, han sa att han skulle ringa mig till veckan så jag hoppas jag får ett jobb där, det är städjobb men det är bättre än Rentex, får sova 2 timmar extra. Nice. Efter jag hade pratat med han så åkte jag och Matilda till Bolsward och handlade "törstsläckande" dryck till kalaset och lite gott att äta till. Sen när vi kom hem så gick vi ut i deras lilla lägenhet som dom har i garaget här bredvid huset och fixade till, ställde in alla grejer och så. När klockan började närma sig halv 9, då alla skulle komma så var vi klara, vi gick ut dit och Tiny hade ställt dit ost och korv, jag älskar osten, höll på att äta ihjäl mig. Hur som helst så kom dom flesta omkring 10 och sen så droppade det in några, vi var sammanlagt 16 stycken. Det var roligt, massa skratt och bara en trevlig kväll. Sen började klockan närma sig 12 och då begav vi oss till Tuinfeest. Det var väldigt mycket folk och öl slängdes åt alla håll. Sen när vi skulle börja att bege oss hem så blev det typ "bråk" mellan Bauke och nån tönt. Tönten var arg och Bauke skrattade åt han och tyckte det var typ kul, jaja, jag ville bara döda dom. Sen när dom hade fjantat sig klart så for vi hem och vi var hemma vid 4 tiden. BTW (!) Nån gång i mitten av kvällen när vi var i tältet så skulle vi gå och pissa på nån tomt som var i närheten och på tomten bredvid så var det några jävlar som pökade på ett bord xD haha, så vi stod där och halvskrattade, så jävla fult det såg ut, men det som var fulast var att det var Georges tomt, en kompis till Bauke, så George hade fått höra de där så han gick dit och frågade vad som höll på med xD HAHA, det var skit kul, ni skulle ha sett deras panik i ansiktet! Så dom klädde på sig och drog väl och humpade nån annanstans.

Jan och José

Lianne och Kasper

Gummi/bravo Jesse

Bauke och Christian

Fisk Jesse och Femke

Matilda och jag kränger, (eller jag)

Jan, José, Barth och Femke

Söndag!
Sliten som ett troll, klev upp vid 11, gick ut och hjälpte Bauke och städa upp i lägenheten, alltså, jag minns inget matkrig eller nått men det såg då förjävligt ut och det var tydligen matkrig. Sååå, vi städade, jag väckte vid 12, hon var troligen mer sliten än mig, vi gick ut och solade en sväng, gick in och fikade vid 2 och sen så låg vi och solade hela dagen och tog det lugnt, skönt. Sen blev klockan 5... vi började bli hungrig och tiden gick så jävla segt mellan 5 och 6 men tillslut blev den 6, vi gick in och hoppades på att vi skulle "tajma" middagen, men icket. Så vi gick upp på rummet, väntade, blev mer hungrig, väntade lite till och blev mer hungrig, vi fantiserade om olika maträtter, magen kurrade och vi hoppades på Kinesmat, sen var klockan 7 och när vi nästan låg halvförlamade på golvet så ropade dom att det var mat. Jag tror aldrig vi har varit så snabb ner och gissa vad det var för mat, jo KINESMAT :D vi var så lyckliga och åt som vi inte hade sett mat på 2 veckor. Gott. Sen så kom det på tal om bowling så Bauke smsade till alla och hörde om dom ville, Barth och Kasper nappade så Barth bokade en bana klockan 9, så vi hoppade på cykeln just efter 8 och cyklade till Makkum för att hämta upp dom och sen vidare till Bowlingen. Vi bowlade och jag säger då det, killarna suger faktiskt, det brukar ju oftast vara så att killarna alltid vinner men inte här ;) Efter vi hade bowlat och tagit nån öl i en timme så for vi till en bar och fortsatte att släcka törsten. Satt där och pratade och hade det allmänt trevligt :) Sen for vi hem, Matilda var lite halvranglig men vi lyckades ta oss hem utan allvarliga skador än balansen.
När vi kom hem så kränge vi Kines rester i smyg, kände oss fräcka men det var gott och sen så gick vi och la oss. Vaknade vid 12, fick knappt upp ögonen, fyfan.

2 meter Kasper

Kasper och Barth

Detta kan man kalla en stor stark.

Bauke efter några öl.


Sååå, idag så tar vi det bara lugnt, det är soligt som sagt med det blåser så därför sitter jag här nu och slösar min "dyrbara" tid ;D

Nu sitter Matilda och tar fula bilder på mig, jag dör.
Kyss


Jag avslutar med Jesse "Bravo" Bijma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback