Myyyysss

Ikväll bli det bio igen, Bridewars! Det blir kul. Klockan 14.25 så ska jag hämta Bauke i Bolsward, han kommer från skolan. Sen vet jag inte vad vi ska göra, just nu så är jag ensam hemma. Jag har varit ute en liten sväng för det är jättefint väder. Jag tror jag ska gå ut och sätta mig igen tills jag ska fara. När jag var ute, nyss, så satt jag och pratade med några katter. Dom har 5 katter. En av dom heter Monster, jag satt och klappade han och så skulle han nosa på mitt finger, när han gjorde det så fick han en stöt. Det tog seriöst 2 sekunder innan han reagera, sen så sprang han iväg precis som nån skjöt han i röven. Haha, stackare. Dom har så söta katter. Jag ska berätta lite om dom.


1. Takki - Svart/vit, Har ingen röst, det enda man ser är en rosa käft, kines ögon och vita morrhår som spretar ut åt alla håll när han jamar. Han gör allt för att få uppmärksamhet. Om jag klappar nån annan så kommer han och puffar bort dom. Fräck katt.


2. Onkie - Bror till Donkie, han är fetare än Donkie. Han är jättesöt och gosig, han bor i en "husvagn" med sin bror.


3. Donkie - En smalare version av Onkie, dom ser likadan ut och har samma "personlighet". Båda är mysiga och söta. Skillnaden är att en är tjockis och den andra är smal.


4. Monster - Gingercat 1, Är vit på bröstet och hakan, en riktig tjockis! Söt och hur mysig som helst, nu kanske han är rädd för mig sen "stöten".


5. Turbo - Gingercat 2, med en liten vit fläck på bröstet. Jättesöt, tjock och blyg, när man klappar han så ska han smaka på dig, han öppnar munnen och biter dig lite lätt på handen, ingen vet varför. Han började bara med det en dag. Men han är jättesöt. När man ropar på han så går han sakta mot dig, inte brottom alls. (inte som andra katter, springer och tror att dom ska få mat). Så han lever inte upp till sitt namn ;) haha.

Jag har tyvärr ingen bild på Turbo och jag såg han inte när jag var ute. Men jag får lägga in en bild på han senare!

Nu ska jag gå ut i solen och sen ska jag hämta Bauke!
Kyss

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha! Du är så jävla roligt besatt av katter. Och dina beskrivningar sen, haha!

Jag vill komma till Holland och sitta i gräset. Igår snöade det hela dagen men idag är det uppehåll. Inte speciellt underbart med andra ord! Nu längtar jag till påsk och lite fjäll, det däremot, är underbart! :)

2009-04-07 @ 11:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback