Weet je wat?

Visse ni att Holland är ca 11 gånger mindre än Sverige men har ungefär dubbelt så många invånare?

Idag har jag inte gjort så mycket förutom att svara sjuk.. Jag är som inte förkyld, jag mår bara allmänt dåligt. Ibland så känns det bra och sen helt plötsligt fryser jag som en gris och är hur trött som helst, får ont i magen och i huvet. Jag tror de här med att kliva upp klockan 5, cykla och jobba hårt var en chock för mig. Låter konstigt ja, men för en som inte är van med det så kan det bli så. Så jag har sovit, ätit huvudvärkstabletter och bara tagit det lugt. Blir väl att se nån film eller nått ikväll.

Här utanför så är det massa kor från grannen och så har den här familjen 3 getter, snart 2 till för Kekke ska ha bäbisgetter, det ska bli så kul att se! Hur som helst så födde en av korna en kalv imorse, jag hörde hur den lät konstigt men jag trodde bara att den "skrek" som vanligt, som dom alltid gör så jag brydde mig inte så mycket, somnade bara om igen. Jag märkte inte att det hade kommit en ny in i hagen förrän Tiny sa det nyss, en söt liten vinglig kalv :) Det är så otroligt fint här, vilket jag har sagt 100 gånger men alltså.. går inte att förklara, man måste uppleva detta. Vars jag än kollar så är det vindkraft, grönt gräs, alltid något slags djur att kolla på och trevliga människor.
Sen så har nog familjen v/d Berg det finaste av allt. Fint hus, vacker utsikt, massa kor att kolla på, getter, 5 katter, ca 10 höns och en kanin. Jag vill bo här. Det ligger "utanför städerna" men ändå så nära, jag menar, åk till Bolsward och sen så tar du bara bussen därifrån, eller tåget från en annan "stad". Inte som i Sverige, vill jag shoppa så måste jag åka till Umeå, jag menar, hallå? 400 km.. nu är ju vi uppe i norr van med långa turer men varför slösa all den tiden när man kan ha allt så nära? Wellwell.


Nu fick jag ont i magen, ska kolla lite på The Hills,  Jildau sjunger på sitt rum, Femke tränar och Bauke är på middag med sin Pappa, mamman är nere i köket eller håller på med tvätten. Snart är det morsdag i Holland, den 10.e Maj, så jag gav Bauke lite förslag på saker man kunde göra eller ge till henne, han tyckte det lät som en bra idé :) Ska bara prata lite med Femke och Jildau och höra vad dom tycker :)

Inget mer för idag!
Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback