My lovely sunshine

Idag har det varit soligt och varmt igen, nu börjar få en riktig färg, jag hoppas att det blir fint imorgon med, tror inte de men vi får väl se. Man vet aldrig, jag trodde det skulle vara skitväder idag för det stod så på internet men tydligen inte, jag klagar inte för det ;)
Så... Jag har varit med Tiny till hennes systers 2nd hand shop. Kollade runt lite och sen blev det en extra sväng runt Makkum och utanför, kollade vars hennes bror Willem bodde och hennes andra bror Simon. Sen så körde vi och kollade på huset som hon bodde i när hon var liten. En farm, fint som bara den. Sen gick vi ut i "skogen" och kollade på ett "fågelhus", man sitter där inne och kollar ut mot sjön och då ser man fåglar, mysigt. Sen for vi hem och då satte jag mig ute med Femke och Jildau, pratade och löste korsord. Sen kom Bauke hem från skolan och han hade Jan med sig så dom drack kaffe, sen for Jan med bussen hem till Makkum och sen så skulle vi äta.

Dom har något som är svingott här, det är "saté", vet inte hur de stavas med det är jordnöts sås (jag tycker inte det smakar det alls) men det är hur gott som helst. Nu tror ni väl att jag äter bara såsen, jag tror inte jag skulle tycka om den om jag BARA åt den. Den är god om man har ris och kycklig. Den är nog bara god till Kycklig, har då bara sett den med kyckling än så länge :P fy fan vad gott. Det är en sås som är brun så när jag såg den för förstagången så tyckte jag det såg äckligt ut och att det skulle smaka som brunsås så jag tänkte "fy fan vad äckligt till kyckling". Haha. Men men, dom har en kina resturang i Bolsward som dom brukar beställa hem ifrån, och där är det världens godaste kycklingspett som är doppad i den här "satén", sen ris på de. GOTT. Nu blir jag hungrig...
När jag far hem så ska jag ta med mig saté som man kan göra hemma! ;)

Såhär.. typ. Fast kycklingen ska vara dränkt i såsen och det ska vara mycket, det får inte vara torrt ;) Sen så blandar man ihop allt. MmmMMmMmh...

HUR SOM HELST, så ska jag sluta skriva nu. Vi får skriva mer senare!
Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback