Leeuwarden!

Vaknade klockan 10 av att Tiny kom in och frågade om jag kunde hämta AnnaRommy klockan 11, självklart! Så jag steg upp, fixade mig lite, åt 2 mackor och sen så gick jag till dagiset. När hon såg mig så log hon och sa "MamaLena!" Hon är så söt. Sen så hade hon ju hennes cykel på skolan som hon stolt visade upp med en Prinsessflagga där bak på cykeln. På vägen hem så skulle jag jaga henne, solen sken och jag bar hennes väska och jacka. Som tur är så var hon inte snabb på att cykla så jag kunde lätt avsluta min lilla "tafatt" genom att peta lite på henne, men nu var det ju så att hon ville ju inte bli jagad bara en gång, ungefär 200 gånger, så när vi äntligen var framme höll jag på att dö av värme och andningsnöd xD Men hon tyckte då det var roligt :)

När vi kom hem så gick jag upp och fixade mig lite mer och sen tog jag 12-bussen till Bolsward, satt där typ 40 minuter innan nästa buss gick till Leeuwarden. När jag kom dit så gick jag in i lite affärer, kollade mest på H&M. Hittade ett linne till ett bra pris för jag behövde det. Ett lätt linne i detta underbara väder! Efter några timmar så skrev jag och frågade Bauke om han slutade skolan klockan 5 så jag visste hur länge jag skulle behöva springa runt, då ringde han och sa att han var färdig och att vi skulle mötas på buss-stationen. Så där satt jag, ingen Bauke i syn. Sen efter 15+ minuter så såg jag Hambo (Harmen) och några meter bort gick Bauke, dom letade efter mig så jag gick dit. Tydligen så gick det inte att ringa till min telefon eftersom mitt kort var tomt.. jag visste inte att jag skulle behöva betala när nån ringde till mig, men fine :) Iofs så hade jag mitt Svenska nummer igång för jag hittade inte mitt Holländska simkort innan jag skulle fara, så det är väl inte så konstigt då =)
Bauke körde en bil som bara ryms 2 passagerare och har en stor "röv", ni vet, arbetsbil. Så Hambo fick sitta därbak, tyckte synd om han men det var meningen att han skulle åka buss men han såg Bauke och frågade om han fick åka, så :) Jaja, där satt han som en liten hund. Hur som helst, när vi kom hem igen så drack Bauke och Hambo kaffe och jag var ute med AnnaRommy och letade katterna och kollade på getterna, sen så skulle jag svinga henne lite i gungan. Medans jag gör de så hör jag att hon säger "Bak....Bak....Bak" och lutar sig bakåt för att ta mer fart med gungan. Jag blev så förvånad att hon minns de ordet, för jag gungade henne förra veckan och då sa jag "baaak, fraaam, baaak, fraaam" för att lära henne att göra egen fart, men jag visste inte hur man sa det på Holländska så det blev svenska. Men jag tror hon fattar i alla fall, hon är så söt! ;)
Sen gick vi in och jag hjälpte Tiny att göra middagen. Kyckling blev det, mums.
Sen om en timme så ska jag följa med Tiny och Johannes till Bolswars, ska kolla på Femke när hon pratar om sitt projekt som hon har arbetat med. Så då blire att koncentrera mig och lyssna noga så jag kan förstå lite i alla fall ;)
Sååååå.. Nu ska jag gå och fixa mig!

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback