That´s life.

Jag vill ha ett nytt jobb. Ett jobb med bättre lön. Det känns som att jag nästan jobbar gratis, förjävligt. Det värsta är ju att det finns inga jobb alls! Eller det finns ju men det är i Hemavan och det känns ju lite förjävligt att måsta flytta upp dit över säsongen för att kunna jobba. Ja mena, sen då?
Jag tror det är bästa att bara ha sånna här "strö-jobb" som man kan bestämma när man vill vara ledig osv. För om jag känner för att fara nånstans är det ju bara jag gör det. Men då måste man ju ha pengar och för att jag ska kunna få ihop nån större summa av pengar så måste jag jobba helatiden.. Så det kör sig ju ändå.

Ikväll ska jag göra tacos! Det va längesen jag åt det, det ska bli gott. Men innan jag gör det så ska jag diska och försöka få någon ordning i köket. Jag har förresten köpt nya glas, inga speciella men dom ser i alla fall bra ut.
Undra vad som är på tv ikväll, kanske någon bra film. Någon som vet nått?

Igår satt jag och tänkte litegran över livet, hur kommer mitt liv att se ut om 5 år? Jag ska sätta mig ner nån dag, skriva vad som händer just nu osv , och sen om 5 år, exakt samma datum så ska jag skriva en likadan "lista" och se vad som har ändrats. Det kommer bli roligt att se...
Idag sov jag till klockan 1, ett bevis på att jag har inget speciellt att göra om dagen eftersom jag tillåter mig själv att sova bort hälften av den.

Tänkte lite på Holland och tulpaner. Jag vill så gärna se dom! Läste att man ska åkta till "Keukenhof" ( jag vet, skit fult namn men jag vet att "keuken" betyder Kök och "hof" betydde tydligen Domstol ) för där var det tydligen jätte fint! Så om det blir av att vi åker i Mars så är det där jag kommer vara en dag eller 2 :P


Jaja, jag är egentligen inte så förtjust i blommor och sånt men det vore ju häftigt att se tulpanerna eftersom dom är så omtalade!

Kyss

Kommentarer
Postat av: Helena

http://www.tv.nu :)

2008-11-10 @ 17:03:47
URL: http://raggadollan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback