Hemavan.

Igår jobbade jag och Matilda som servitriser på ett bröllop. Vi började 12.oo och slutade 01.oo. Jajemen gott folk.
Vi skulle duka och dekorera skiten, servera alla gäster som va cirkus 85 pers, sen diska och stöka bort skiten.
Dom kom kl 6 och gick kl 00.00 en trappa upp till puben.
(va nära att vi skulle få stå där och plocka disk också men "chefen" skickade hem oss och sa att vi inte ska göra de där.) (puh)
Fy fan vad död vi va, fötterna värkte, ögonen hängde och smilet va fortfarande på top fast ögonen sa annat. Gått runt och fejksmilat hela kvällen typ. "man jitt ju va trevlig" jaja, 13 timmar av stress, de va ingen höjdare.
Sen så när vi skulle lämna in lönelistan så hade man ju hoppats på mer än 75kr/timmen. Cpbög.
Men han blev ifrågasatt och kände sig väl "tvungen" att ge oss högre, dvs 80kr/timmen. Jaja, bättre än inget.
Det blir iaf lite eftersom vi får OB och semester ersättning. Bättre än sur Frasses iaf.
Jaja, nu ska jag sluta klaga.

Det va meningen att jag skulle åka till Storuman imorgon för att jobba men när jag ringde chefen och frågade när jag skulle börja imorgon så sa han att jag börjar på Fredag kl. 16.00. HUUUuUuUR nice tror ni att de kändes? ;D
Så imorgon blir det en skotertur, blir roligt, längtar.
Väntar på att Emmy ska komma, ska åka med henne upp till umfors nu ikväll för annars tar jag mig inte dit imorgon och då blir det ingen skoter tur. Hon startade från Storuman för ett tag sen så hon är väl här om en timma skulle jag tro.

Jaja, hoppas ni har ett bra Påsk lov :)
Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback