vackert väder ?

Det är det ju inte. Idag när jag jobbade så kom en tant in och sa ungefär såhär:
-"Huvva vad det ska vara dåligt väder, men man ska ju inte klaga för det har ju varit en förvånandsfull fin sommar"...
VA FAN SÄGER DU KÄRRING ?! Är du dement och suttit och stirrat in i nån lampa?! (jag sa inte detta men jag tänkte).
Hur kan man komma och säga att det har varit en fin sommar, det känns som jag sitter och väntar på att sommaren ska komma snart, men jag har gett upp och börja inse att vi är inne i Augusti och det börjar bli jävligt kallt ute. Det känns som det har varit MAX typ, 7-9 riktigt fina dagar på hela sommaren. Det är då INTE det finaste på länge. Det här snacket om växthuseffekten, att det ska bli varmare i genomsnitt, jag har inte sett nån märkvärdig förändring, jag tror att Norrland kommer få en ny istid !

Igår var jag och Marcus ute och fiskade, det gick jätte bra. Jag fick en abborre på 1 KILO (!) Det är den största jag har sett och fått själv! Sen så fick jag nån gädda också, ( som va skitful ) . Jag vill fara och fiska ikväll med, men ( tillbaka till väder snacket ) som jag sa lite högre upp så har vi inte en bra sommar, det regnar ute. Så om det blir uppehåll så ska jag klä mig i långkallingar , vilket jag hade igår också och jag höll på att frysa ihjäl, så därför tror jag att jag tar med mig ett par täckbyxor också. Ska klä mig som fan för idag tänket jag inte frysa, om det nu blir att vi far för Marcus är på Älgbanan och tränar upp inför Älgjakten (;

En liten nyhet är att vi har köpt en lägenhet, den är jätte fin och jag tror att vi kommer få det jätte mysigt där. Jag gillar att ha svarta "detaljer" i en lägenhet, tex, en vas, gardiner handukar osv. Det passar ju inte i vilken lägenhet som helst. Jag vet inte hur jag ska förklara men.. jag får väl lägga ut nån bild senare när vi flyttar in. Blir troligtvis i September (:
Längar som fan för jag vill bo i ett eget hem där jag kan göra vad jag vill utan att behöva gå på tå och fundera på om jag är i vägen eller om jag får se tv utan att "ta upp nån annans tv tid". Så i sommar har det inte blivit nå tv alls. Har för det mesta hållit mig nere i Marcus rum, pratat med matilda, varit ute och fiskat eller varit med Marcus systers barn. Helt underbara ungar!
Nu ska jag gå ner, ( som vanligt ) , ta en snus och ringa till Matilda. Om hon inte svarar så ska jag skicka lite sms, jag och hon "tävlar" om vem som kan skicka mest sms på en månad medans man har gratis sms. Vi laddade samma dag. För 2-3 år sen hade det inte varit nått problem alls att skicka 3000 sms på en månad, dvs. 100 sms per dag, då var problemet HUR 3000 sms skulle kunna räcka. Men nu har man blivit så lat, (eller skaffat sig ett liv) så man skickar nästan ingenting. Nä nu ska jag dra.

PUSS


Kommentarer
Postat av: carro

BLOPPIS I MIN BLOGG... igen! För en vecka sedan lade jag ut en massa plagg och alla blev sålda på direkten! Nu har ni chansen att fynda ett nytt plagg till superpris!

*



Gå in och kolla om något faller Dig i smaken!



*

Rosetty.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback